|
...systemen, methoden en ontwikkelingen voor beslissers.
Doelstelling
Intensieve vierdaagse cursus Introductie internettechnologie op HBO-niveau. De cursus is zo opgezet dat er veel ruimte is voor discussie, interactie, kennisuitwisseling en gelegenheid om te netwerken met medecursisten.
De ontwikkelingen op technologisch gebied volgen elkaar in een steeds hoger tempo op. Ook op het gebied van internet. De mogelijkheden van ’internettechnologie’ lijken onbegrensd. Steeds meer organisaties weten met de inzet van internettechnologie meer of op een betere wijze klanten te bedienen. Er bestaat steeds meer behoefte bij webmanagers/internetmanagers, om de ‘taal van de techniek’ te spreken. Enige affiniteit, kennis en gevoel voor de technische kant van ict en internet is van belang voor een manager of adviseur die in zijn dagelijks werk te maken heeft met internetontwikkelingen. Kennis van nieuwe technologie stelt de hedendaagse manager in staat om goede (ontwerp)keuzes te maken voor de verdere inrichting van de informatievoorziening en een volwaardige gesprekspartner te zijn voor techneuten en ontwikkelaars. De cursus is bedoeld om webmanagers kennis over de nieuwste ontwikkelingen op internettechnologisch gebied bij te brengen, webmanagers beter in staat te stellen om de kwaliteit van ontwikkelpartijen en technische resultaten te beoordelen en een vertaling te maken naar de eigen organisatie. Tevens wordt opheldering gegeven aan de vele afkortingen en technieken welke op dit terrein gebruikt worden. Na deze cursus is de cursist:
Doelgroep
De doelgroep voor de cursus op minimaal HBO-niveau zijn inter-/intranetmanagers, webmasters, inter-/intranet coördinatoren en communicatieadviseurs uit diverse sectoren, die behoefte hebben aan een uitdagende en pittige cursus. Deze medewerkers hebben nu of in de toekomst o.a. de volgende verantwoordelijkheden:
LesstofDe cursus gaat in op de volgende aandachtsgebieden:
Als rode draad door de cursus wordt een case gehanteerd. Deze case gaat over een grote organisatie die met internet invulling wil gaan geven aan communicatie, dienstverlening en verkoopdoelstellingen. Deze organisatie zal door de cursus heen steeds terugkomen ter illustratie en is een fictieve case gebaseerd op praktijkervaringen. Dag 1: Introductie
Dag 2: Verdieping
Dag 3: Hedendaagse ontwikkelingen
Dag 4: Webarchitectuur opstellen
CursusmateriaalDe cursus wordt gegeven aan de hand van een zelf ontwikkelde syllabus. Lesmethode:
Tijdens de cursus worden veel praktijkcases gebruikt. Deze kunnen ook door cursisten worden aangeleverd. Tijdsduur
Deze cursus duurt vier dagen. De dagen zijn verspreid over 4 weken (1 dag per week) van 09.30 - ca. 16.30 uur. Tussen 12.30 - 13.15 uur is er een lunch. Koffie, thee en frisdrank zijn de gehele dag beschikbaar.
Kosten
De cursus kost EUR 1975,00 per persoon, excl. BTW. Inclusief syllabus, het boek "Trends in business, IT & OT 2017/2018", koffie/thee en lunches.
Cursusdata
InschrijvenDe cursus wordt in het 3e kwartaal van 2011 gegeven op:
U kunt zich inschrijven voor deze cursus door het online inschrijfformulier in te vullen. |
|
|||||||||||||||||||||||
© 2013-2023Imatica Opleidingscentrum |